TATUERINGSDAGS!!!!

Stunden har äntligen kommit!! Nu vare dags att tatuera sig och jag var jättetaggad! Jag har länge pratat och funderat på att skaffa en tatuering, vilken tatuering det ska vara, vart den ska sitta och vem som ska göra dem. Så för några månader sen bestämde jag mig och bokade en tid.
 
Som det nervrak jag är, hade tvingat med Johannes och hans bror att följa med mig. Det var väldigt skönt att ha dem med mig som stöd. Maria (tatueraren) har tatuerat både Johannes och min pappa ett flertal gånger och jag har hört mycket bra om henne, så jag var inte oroligt för det, utan det var mest för att jag själv har så svårt att vara bekväm runt nya människor och att jag hatar att gå till nya platser (för att träffa människor) själv.
 
Störtnöjd blev jag med resultatet och det har läkt jättebra (i mina ögon i alla fall, bild kommer längre ner så ni kan titta själv).
Det var en väldigt spännande upplevelse och var betydligt mindre smärtsam än vad jag förväntade mig, de mittersta två kändes knappt allt medan den närmast handen gjorde att handen pirrade lite och den närmast armvecket, vilket var den hon började med, mest var obehaglig för den påminde lite om när man ska ta blodprov. Summa summarum var det en väldigt rolig upplevelse!
(Bilderna tog med min mobil av Johannes)

Kommentera inlägget här :