Preppar för Agria kattparad 2021 - #agriakattparad

(TW: 💔djur som gått bort💔)
Nu är det dags!
 
Dags för Agria kattparad som jag iår kommer delta i. Det blir premiär för mig och Diego. Tyvärr har vi gått från 4 katter i fjol till 1 katt iår så det kommer bara vara jag och Diego som deltar. Min underbara Tila var katthemskatt som en kompis till mig adopterade från katthemmet i stan.
 
Tila var en otroligt fin och extremt speciell katt på alla de bästa sätten och jag är enormt tacksam för den tid jag fick med henne.
Prinsen var min första katt och har hjälpt mig genom större delen av mina barndom då han varje natt sov i min säng och alltid var med mig på mina äventyr ute i skogen.
Chiba är katthonan som gav mig den katt som i helgen kommer gå i kattparaden och hon var ett enormt stöd för mig i tonåren.
Som den kattälskare jag är, är jag förstås oerhört tacksam för tiden jag fått med alla mina katter och önskar att de kunde leva ett lika långt och bra liv som en människa, men är såklart medveten om även baksidan med att vara djurägare. 
 
Samma katthem som Tila kom ifrån la upp en länk för att anmäla sig till Agria kattparad, (här kan du enkelt anmäla dig om du vill delta, det är helt kostnadsfritr) och de var även med på listan över de katthem som kommer få ta del av den donation som sker efter paraden. För varje katt som deltar i paraden skänker de 10 kr oavkortat till olika katthem runt om i Sverige. Det går att läsa mer om det på deras hemsida (här).
 
Så den 29-30 maj kommer jag lägga upp någon eller några bilder då Diego och jag är ute på en promenad och lägg upp på mina sociala medier under taggen #agriakattparad. 
 
Det här är mina favorit bilder min syster tog på
mig och Diego förra gången vi var ute
 
Det här inlägget var oväntat svårt att redigera eftersom jag tittade igen massa gamla bilder på katterna och saknaden efter dem slog omkull mig som ett ånglok. Djur är verkligen en gåva som förgyller vardagen under den tid vi blir tilldelad dem, men lämnar en ofattbar saknad och ekande tomrum efter sig 💜

Kommentera inlägget här :