Att fånga ett norrsken

Sträck upp handen och ta tag i den, håll fast vid den så den inte försvinner ut i natten.
Så kändes det igår när jag och några andra gav oss ut ihopp om att få en skymt av norrskenet. I 15 minusgrader gick vi ut på ängen, bort får gatulyktor och lampor. Med månen som vår enda ljuskälla som lyste så starkt att jag inte trodde vi skulle lyckas se något norrsken lyckades kameran fånga upp den vackra gröna färgen i fjärran. 
Vill påstå att jag tagit det mest jämtländska fotot igår, och det påståendet står jag fast vid.
Skärpan på bilderna var rena gissningsleken eftersom det var nästan helt omöjligt att se något genom sökaren på kameran. 
Det var overkligt ljust med en nästan full måne. Bilden är tagen med lång slutartid och enda ljuset är från månen. Det var som att ta en midnattssol mitt i vintern. Superhärligt!

Kommentarer :

#1: Anonym

Mäktiga bilder!

skriven
#2: Anonym

Så fina bilder!

skriven

Kommentera inlägget här :