Den digitala utrensningen, del 1

Jag, precis som de flesta andra kollade igenom Marie Kondos serie på Netflix när den var ny, många läste nog även hennes böcker. Själv tittade jag igenom hennes serie och sedan försökte mig på hennes klädmetod, den fungerade inte för mig. Jag har för lite (användbara) kläder. Hade jag kastat det som inte ”sparked joy” hade jag inte haft kläder kvar. I alla fall, jag bestämde mig för ett tag sedan att rensa ut all skit (ursäkta franskan) ur mailen och mobilen.

 

Mailen var proppad med över 10 000 mail med de första som bestod av de många väldigt passivt aggressiva kedjebreven som gjorde det tidiga 2000-talet lite mer spännande att leva. Det var många ”skicka till 15 vänner och se vem som är kär i dig/så kommer något bra hända” eller ”skicka till 15 vänner inom 10 min annars får du otur i kärlek/livet/pengar i 10 år”.

 

Det var roligt att hitta bokningsreferenserna till alla resor jag har gjort. Mail från skolan och värdfamiljen när jag reste på språkresa i München, biljetten till Peru och Machu Picchu 

 
 
Biljetten som både var en räddning och ett avslut.
 
Min intagning på universitetet och mycket mer. Det krävs så lite för att alla minnen ska komma tillbaka.

____________

Som sagt hade jag över 10 000 mail när jag började och slutade med att jag idag har 119 kvar, en siffra jag är förvånansvärt stolt över! Det första mailet jag har är en julhälsning från 2007 från en tjej jag brev/mail växlade med ett tag. Mailet är som en tidskapsel i sig. Det blir lite nostalgiskt att läsa då jag får en inblick i hur jag var då, hur jag skrev, hur dålig min stavning faktiskt var då och det faktum att en faktiskt mailade sina kompisar då istället för att skicka ett sms eller skriva på (Facebook) Messenger.

Jag hittade även när jag och en kompis var ”modell för en dag”, kommer vi ihåg den shitshown när alla skulle ändra sina profilbilder på Facebook till de jätteorginella modellbilderna? Gick ni på modell för en dag och i såna fall, ändrade ni er profilbild?

Här är två av de bilder från min "modell för en dag"Jag kommer ihåg att jag kände mig jättefin och jättecool den dagen. Jag måste varit runt 14 år, helt sjukt va saker har förändrats sedan dess 😇.Det bästa med rensningen var lätt det här guldkornet från 2015!  Vilken otur att jag såg det 5 år försent!  Vi får nog skylla på kedjebreven som gav mig otur…

Det här var del 1 av 2, den andra delat och vad jag lärt mig från det här kommer imorgon.

Ha det bäst tills dess så syns vi här imorgon! <3

/Moa

 

 
 
 
 

Kommentera inlägget här :