Första "jobbdagen"

Idag var första dagen jag var själv med ungarna när mamman jobbade. Vi gick till en park i närheten och matade ankorna. Parken är jättestor och vi gick in i nederkant tydligen så vi fick gå en bit. Det verkar som ankungarna nyss kläckts eller i alla fall inte är mer än några veckor gamla så de är jättesöta att titta på.
 
Sen gick vi till en park där barnen fick leka lite.
 
Nu sitter vi och chillar lite framför Svampbob Fyrkant i väntan på att mamman kommer hem. Det är födelsedagen av en av barnens kompisar idag så vi får se om det blir kalas sen.
 
Igår var vi inne i centrala Madrid och pratade med organisationen jag reser med (har den inte i huvudet just nu) om skolor och om hur jag trivs här. Mamman hjälpte mig sen med att fixa ett "resekort" som kostade 4€ som man sen laddar med 20€ och åker sedan med det all buss-, tåg- och metrotrafik gratis i 30 dagar. Jag ska ladda det nästa vecka för jag tror vi ska bort den här veckor på onsdag eller torsdag om jag förstod allt rätt.
 
Iförrgår var det mamman födelsedag så då kom det hit lite folk, grannar och släktingar och det bjöds på mat och alla satt och pratade och hade det trevligt. 
Även fast jag inte talar spanska så bra än så satt de och försökte med den lilla engelskan de kunde och med den lilla spanskan jag kan, att få till förståeliga meningar. Det verkar som de flesta är väldigt pratglada även om de inte talar engelska.
 
 

Kommentarer :

#1: Mammas kusin

Å, vad roligt, hoppas du kommer trivas bra och att du kommer lära dig spanska som en infödd!

skriven

Kommentera inlägget här :