Lite stök och dök i vardagen..

Idag, efter en tripp till Strömsund bestämde sig mamma volvo att inte köra något mer. Den ville inte helt enkelt.. Så nu står den och surar ute på gatan. Tur i oturen var ju att.... Dam dam daaah! JAG HAR FÅTT MOMMA FORD!!! För typ minder än en vecka sen. Vilken var en himla tur eftersom annars skulle varken jag eller mamma ta oss på jobbet! Så med min lilla Ford till undsättning fixades även dagens arbeten. Jag fick skjuts till jobbet av en kollega så fick mamma ta bilen till hennes jobb eftersom hon börjar senare, så fick hon hämta mig efteråt. Det gick ju det också!
 
Varje gång jag kör MIN EGEN lilla skrutt bil blir jag typ mer och mer kär i den! Jag och morfar spänderare två dagar med att gräva fram den, försöka tina/bryta upp dörrarna och sen när den äntligen startade var det som att se sin kärlek för första gången. Wow, lilla poeten i mig kom fram ^^ Men det var en cool känsla och efter det, när jag körde hem den och jag bytte batteri på den (med lite hjälp från moffa ofc.) så var det verkligen som att ¨det här är min bil¨. Så tänka sig, även jag kunde bli lite kär, även om det var i en bil, but it's something ^^
 

Kommentera inlägget här :