Die Lange Nacht der Münchener Museen

Nu jädrans har man varit på Die Lange Nacht der Münchener Mussen, (alltså typ den långa natten med Münchens museum eller någe liknande). Det var ju ganska intressant fast jag var både tussig och trött, + de lilla faktum att ingen av mina vänner skulle gå.... (tråkmånsar), så jag gick med värdföräldrarna istället, var ju lika kul för det med tankte på att de faktiskt hittade runt om här. På den väldigt attraktiva bilden nedan ser ni biljeten och inträdet till detta, japp krävdes inte mer än den och mina värdföräldrar vad gulliga nog att bjuda på den!
Nästa sysselsättning har faktiskt varit att göra en av läxorna vi har. Läxan var att skriva ett brev på tyska "hem till en vän" och eftersom tanten min (och hennes dotra) kan tyska så slog jag två flugor i en smäll och hoppas nu på det bästa!
 
Har även varit med och "firat" sonen på hans födelsedag. Var ju trevligt (om man inte är för awkward för att tillåtas med andra folk....) Nejdå, men med mina vaga tyskakunskaper så blir det lätt att man bara sitter där och stirrar in i väggen, vilket inte är fy skam det heller med tanke på att han hade väldigt fina väggar x) 
 
Det var min lilla uppdatering för idag och igår, kul kul :P
 

Kommentera inlägget här :