EF Stammtisch: Musik Abend

Nu sittar jag pa skolan och inväntar veckans "Stammtisch" typ after-work som de har börjat med förra veckan.

Da gick vi ut och at lite för de som ville och sen tog vi en öl och umgicks lite. Det var väldigt mysigt att umgas lite med folket efter skolan eftersom inte alla gar i samma klass ELLER HAR SAMMA TIDER!!! När jag gar morgonar gar de andra eftermiddagar... Kul kul... Men jag ser fram emot Musik Abend"en" för de är nagra fran skolan som ska spela och det skulle komma hit nan ocksa, vilket är spännande.

Om ni undrar sa har tyskarna "a mit omlat" och "o mit omlat" alltsa "ä,ö" men inte "å" alltsa varför texten ser lite konstig ut eftersom jag som sagt sitter pa skolan och skriver pa deras dator och orkar inte cnt.v.-a in dem hela tiden där de behövs.

Idag är det ocksa förresten 18 dagar kvar tydligen... Med blandade känslor saklart... Jag älskar den mangkulturella atmosfären här pa skolan och folket är faktiskt as härdliga och personalen är ocksa jättesnälla och trevliga att vara runt! EXEMPEL:

Tidigare gick en lärare fran EF hem (note; det var första gangen idag som jag hade haft henne) och hon sa hejda till pojkarna som satt i soffan bakom mig (med namn) och sen skyndade hon sog ut, sen kom hon tillbaka och sa "Schüss Moa" och sen sprang ut igen. Stor chans det skulle hända hemma!!! XD

 

Men jag saknar ju saklart er där hemma ocksa, särskillt när jag pratar med er och paminns om hur langt emellan oss det är.. och snö.. Folk tjatar om att det är sa jäklans kallt när det är typ 10 plus ute och har pa sig sina tjocktröjor och här sitter jag i min t-shirt lixom.... och självklart att köra BIL! Dios mío, vad jag längtar efter vintervägarna och bilak/körandet!!

Kommentarer :

#1: miA

vill ha mer uppdatering och bilder plssssss

skriven

Kommentera inlägget här :