Examenfirande!!

Igår var en väldigt fin dag! Runt 11/12 tiden gick jag till en park i närheten för att umgås och bruncha lite med klassen. Solen sken och det var hur trevligt som helst. Så vi satt å snacka lite skit i solen hur länge som helst. Jag vart trevligt solkysst men fick ingen bra bild på det (tog ingen bild igår, tyvärr, och är en blandning mellan nyvaken och bakis, så det blev inga bra bilder nu heller, hahah). 
 
Efter det gick jag hem å vilade, började eventet på Disney Magic Kingdom. Ett Herkules event som håller på i 27 dagar. Har längtat SÅÅÅÅÅ länge!! Älskar Herkules!
 
Är det någon annan som läser min blogg och spelar Disney Magic Kingdom? Eller som älskar disney? Vilken/vilka är era favoriter? Lämna gärna en kommentar med vilken favoritfilm/karaktär ni har och varför ni gillar dem!😁
 
Mina skulle jag säga är Lilla Sjöjungfrun I och II. Lilla sjöjunfrun har varit min favorit sedan jag var ett litet barn och har alltid haft en fasination med havet och sjöjunfrur. Varför jag gillade tvåan är nog för att jag såg den när jag var Melodys ålder och att jag också hade mörkt hår och ville vara sjöljunfru och har en morfar som älskar mig 😅, sa aldrig att man behöver en bra anledning till att gilla en film 😅
Idag ska jag (förhoppningsvis) gå till en kompis med Johannes och vi ska titta på Herkules filmen för att komma i rätt moode för eventet.
 
 
 
Examenskvällen
Kvällen började med att jag stod och väntade typ en halvtimme i FEL gränd... Bra där Moa...
Jag pratade med en kompis i telefon medan jag väntade och stod i solen så det var inte allt för farligt heheh. 
 
Först stod vi på Jazzkökets lilla utegården och hängde, drack lite bubbel och så. Sen fick vi gå in och sätta oss i väntan på förrätten.
 
Till förrätt fick vi eldad rotselleri med brynt smör, färskost, jordärtskockskräm, rostade mandlar, stekta gulärtor och salvia.
 
Det var en löjligt god förrätt! 🤤
 
Till varmrätt serverades Norrländsk flankstek, grillad spetskål, glaserad morot, pommes sticks, salsa romesco och ancho sky.
Det här är den enda bilden jag fick på varmrätten. Det var, som sagt, också glaserade morötter vilket var så himla gott! Helt underbart!
 
Till efterrätt serverades chokladpastej med havtornssorbet och karamelliserade nötter. 
(*don't mind the freaking spot på servetten...)
 
Chokladpastejen var jättegod och även de karamellierade mandlarna, sorbetten tyckte jag stang lite i munnen, men allt tillsammans var så himla gott.
 
Efter middagen satte vi på våran examenslista på Spotyfi och dansade. Så det var stort sett vad jag gjorde tills jag gick hem vid 22:30 igår. Jag somna nästan direkt när jag kom hem och jag känner nu att jag kanske inte han med att dricka så mycket vatten innan jag la mig.. Aja, det är sånt som händer!
 
Grattis till alla som tar examen nu i veckan! Bra kämpat!
Kanske är någon fler som har lite kvar att göra på sina uppsatser, så för oss säger jag, kämpa vidare!!
 
Trevlig solig dag hörrni! 😁😍
 
 

Kommentarer :

#1: Fridasåklaaart

Maten såg heeeelt fantastisk ut 😍

När det gäller Disney-filmer har jag säkert sett Snövit och Skönheten och odjuret typ tuuusen gånger!! Men annars är Frozen (speciellt 2) heeeelt fantastisk 🙏

Grattis till examen 🥳🥳🥳

skriven
#2: Fridasåklaaart

Maten såg heeeelt fantastisk ut 😍

När det gäller Disney-filmer har jag säkert sett Snövit och Skönheten och odjuret typ tuuusen gånger!! Men annars är Frozen (speciellt 2) heeeelt fantastisk 🙏

Grattis till examen 🥳🥳🥳

Svar: Tack vännen!!! <3
Visst ser maten god ut!! Den smakade där efter!

Jag tycker det är så svårt å välja favoritfilm på grund av att de nya knappt går att jämföra med de gamla. Jag tror nog Frozen (1 och 2) och Rapunzel är mina favoriter bland de nya, å sen som jag sa, Lilla sjöjunfrun I och II :D
Moa

skriven
#3: Anonym

Haha ja, två likadana kanske inte var meningen 😂😂

Svar: XD
Moa

skriven

Kommentera inlägget här :