Första förkylningen för i år

Hej på er!

Det var ju ett tag sedan jag skrev senast och allt har som vanligt varit lite uppochner men men. Det kommer jag nog förklara mer om senare. Som titeln lyder: jag är förkyld, årets första förkylning vilket är lite imponerande då jag jobbat på dagis sedan december och inte varit förkyld eller sjuk en enda gång (dock har jag eller någon i min närhet behövt testa oss för covid några gånger (men det räknas inte). Covid har verkligen gjort mig förvirrad när det kommer till sjukdom för när jag fick beskedet att jag var negativ friskanmälde jag mig direkt för har du inte covid är du väl inte sjuk, eller? Fel! Tydligen gick det att vara "bara" förkyld också, vilket var en sjukdom jag helt förträngt.

Så nu sitter jag hos mamma, superuttråkad! För jag skulle ju bara hit över helgen så jag packa varken dator, böcker, stickning (ja, jag har börjat sticka en halsduk) eller något annat än mobilen att underhålla mig med. Så när jag fick en lite energikick vårstädade jag mammas bro och snygga till den, åkte på återvinningen i byn och lämna lite plast och nu sitter jag och Chiba och myser till My 600-lb life: where are they now. 
Så tills nästa gång, ha det bäst! 😍

Kommentera inlägget här :