Life update!

Tjena, long time no see!
 
Det var alldeles för länge sedan jag bloggade nu men den här gången känns det faktiskt som att jag har mina anledningar.
Senaste månaden har jag
 
* skaffat jobb i Hackås
* levt valplivet
* flyttat en gång
* varit inneboende hos två kompisar
* hyrt lastbil och flyttat igen 
* blivit inneboende med Anna
AND FINELLY * skaffat internet till nya huset! 
 
När vi fick reda på att vi kunde få flytta till Hackås kom jobb direkt på tapeten eftersom jag har hoppat av universitetet (ska göra klart det nästa år eller året efter det, pråmis). Då fick jag tipset att dagiset i Hackås behövde vikariet så jag sökte direkt och fick ett timvik där, då bodde vi kvar i Östersund. 
 
Tack vare (helt fel ordval) en tragisk händelse i en av mina vänners liv fick vi den fantastiskt (jobbiga och) lärorika upplevelsen att vara valp-gudföräldrar till hennes lilla 9 veckors valp, Betty. Hade varit så valpsugen enda sedan hon berättat att de skulle bli valpföräldrar, problemet var att jag aldrig haft hund innan så jag hade ingen aning om det ansvar det innebar. Detta gjorde att valpupplevelsen blev asjobbig hahah men ack så mysig när hon bara låg och degade i soffan och somnade på mitt bröst 😍.
Alltså jag dog ju sötdöden många gånger om den veckan😍
 
En vecka eller två senare var det dags för flyttarna. Veckan mellan sov vi över hos de vi var hundvakt åt och bara på den veckan vi inte sett Betty hade hon vuxit och mognat (lite) i beteendet. Det var en helt annan grej när vi bara var besökare och jag blev helt förälskad i henne igen, but who can blame me?
 
I alla fall först fick vi flytta över allt till min mammas hus i Hammerdal för att kunna anlita flyttstäd och sedan på fredagen flytta allt till Hackås. Det blev extremt spontant då vi bestämde oss on the spot för att göra det på fredagen då lastbilarna var upptagna över helgen. Trots det blev det en väldigt rolig och fartfyld dag med välförtjänt sömn i nya huset den fredagsnatten. Det är fortfarande lite småplock kvar men det tar vi allt eftersom. Vi trivs jättebra här och vi bor tillsammans med en av våra vänner Anna (som jag nämnt tidigare på bloggen), och slutligen IDAG har jag hämtat hem routen och internetet har börjat fungera. Så nu känns det verkligen som att vi har flyttat in på allvar. 

Kommentarer :

#1: Renée

Såååå söta kort på er. Riktigt kul att du skrivit igen. Keep it upp 👍

Svar: Tack Renée! Kul att du tycker det, jag ska göra mitt bästa! :D
Moa

skriven

Kommentera inlägget här :