Talgoxar och domherrar

Imorse fick jag verkligen fotofeeling när jag såg alla vackra talgoxar och domherrar som flög runt utanför fönstret. Kameran är en Nikon D3100 och objektivet ett Nikon DX 18-105mm.
Jag är faktiskt helt okej nöjd med bilderna eftersom jag är en extrem nybörjade på att fota. Johannes sa att han kanske hade bättre objektiv hos sina föräldrar, så vi ska försöka hämta dem så får jag testa med dem också. 
 
När vi satte upp fågelmatarna var jag orolig att det var försent för det och att det inte skulle komma hit några fåglar, så vart verkligen glad när jag såg så många imorse.
 
Brukar ni mata fåglar på vintern? Det är ju ett månadslångt ansvar men själv tycker jag det är så värt det.
 
Ha det bäst och njut av vintern!

Kommentarer :

#1: Pauline

åh så fint :)

Svar: Tack! :)
Moa

skriven

Kommentera inlägget här :