Vackermyren - en myr som gör rätt för sitt namn

Efter första gången Johannes, jag och syster åkte till Vackermyren har jag törstat efter mer. Så när en ledig stund gavs åkte vi dit igen, den här gången med mamma också - hennes premiärtur. Den här gången hade Guckuskon slagit ut för fullt! Förra gången såg vi bara stammen och den här gången fick vi se den utslagna blomman - I MASSOR
Vi såg massor av andra blommor som vi var osäker på vad de hette, om någon vet säkert får ni gärna kommentera det nedan.  
 
~Vattenklöver~
Hela myren var rent full av Vattenklöver, så vackert.
Denhär blomman är jag sjukt osäker på vad det är för något. En kollega sa att det antingen var en Brudsporre eller Jungfru Marie nycklar, men jag tyckte inte det såg ut som det när jag kollade bilder på google. Vad tror ni?
Oavsett vad blommorna heter eller hur mycket mygg som svärmar är Vackermyren en jättevackert litet naturområde med en perfekt promenadstråk i skogen, långt från bilar, trafik och människor. En lugn plats att återhämta sig efter en dag på jobbet och samla kraft och ro på. 
Imorgon är det midsommarafton och jag jobbar hela helgen, ~katshing~.
Ha en fantastisk midsommar, håller tummarna för finvädré!

Kommentera inlägget här :