Sista jobbdagen innan jul!

Hej på er! 
 
Idag klockan 16:00 tog jag min julledighet. Är ledig enda fram till den 28, så lite långledigt nu en vecka framåt. Så skönt. Även om jag har börjat älska att jobba igen. På mitt förra jobb var det alltid jättestressigt och jag mådde fruktansvärt både på och utanför jobbet, men inte ens ett uns av den känslan finns kvar här. Jag älskar mina kollegor och känner att de verkligen vill att alla på jobbet ska må bra och att de tar hand om varandra där och barnen jag jobbar med as störtsköna! Den kombinationen gör verkligen att en mår superbra och vill jobba. Sen är det såklart också skönt att vara timvikarie och så bestämma lite själv hur och när en vill jobba.
Imorgon ska vi nog dra iväg till familjerna och invänta julafton. Jag åker hem igen juldagen då jag gärna inte vill köra så långt i mörkret, det har varit många olyckor längs vägarna tydligen, fruktansvärt! Idag såg jag blåljus påvägen hem efter jobbet. Så alla som ska ut på vägarna får ta det extra lugnt tycker jag, nu när det är plus och minus grader om var annat. 
 
Till något roligare då. 
I år har jag verkligen kört hårt på julklappsrimen och faktiskt kommit på några egna bra rim. Så ska bli kul att få läsa upp dem på jul, lär ju bli jag som blir tomte i år igen :D
 
Hur brukar ni fira jul? Har ni en tomte som kommer och besöker er eller får ni agera sånt själv? Brukar ni rima på julklapparna? 
 
God Jul! 

Kommentera inlägget här :