Long time, no see

Herregud vilka veckor/månader det har varit.. I punktform är de stora grejerna:
 
  • Helt sjukt jobbig flytt, allt från utflytten till städningen har varit minst sagt asjobbig
  • Har fått lämna ett av de bästa jobb jag någonsin haft
  • Källarinredning och inflytt
  • Fått nytt jobb
  • En stor måndag väntar
 
Först på listan är våran fruktansvärt jobbiga flytt, let's just say att det har varit en upplevelse av den inte bästa sorten..
 
Det enda tråkiga med att flytta från huset vi bodde i är att jag var tvungen att säga hejdå till den mäst underbara arbetsgruppen och barngruppen jag har varit med om. Det har verkligen läkt mig mentalt och emotionellt från mitt förra jobb på hotellet och bygt upp mitt självförtroende och tillit till kollegor och chefer igen.
 
Det var otroligt hårt men tackvare den fruktansvärda flytten kändes det otroligt skönt att lämna den byn bakom mig. När flytten väl var fullbordad och nycklarna var återlämnade kändes det nästan som att jag var en ny fri människa, lite den där känslan folk brukar ha efter att de gjort slut med en osynd pojk/flickvän. Jag bor visseligen på en uppblåsbar madrass i mammas spindeldominerande källare men det är SÅ värt det! 
 
Imorgon (fredag) ska jag börja mitt nya jobb på hemtjänsten. Det känns lite läskigt då jag alltid varit lite "rädd" för hemtjänsten då jag har hört att det är skitstressigt, men den informationen är tagen från stan så det lär ju vara lite annorlunda här på "landsbygden". Jag har en vän som jobbar där och hon är ungefär lika stresskänslig som jag och hon verkar stortrivas.
 
Så, om jag då börjar jobbet imorgon, alltså på fredag, vad händer då på måndag? Jo, jag och Johannes ska börja övningsköra!!! Hur kul?! Jag är så exalterad för vi har väntat LÄNGE på att få tid. Jag kommer uppdatera mer om vad som händer och hur det går med det. (*För att förtydliga lite, det är alltså jag som kommer vara handledaren och Johannes eleven*). 
 
Vi avslutar med två finfina sommarbilder
 
 
Till dig som klickat på det här inlägget, tack för din tid å ha det bäst!💜
 

Kommentera inlägget här :