Pepparkaksbak!

Efter ett spontant jobbpass imorse med luciafirande, julmat och massa julstämning fick jag feeling och tog fram degen som legat i kylet typ en vecka nu. Johannes och jag satte igång och bakade och det vart endå några fina pepparkakor, degen räckte dock inte alls lika länge som jag minns den som. 
Här är en del av resultatet. Blev väldigt goda pepparkakor faktiskt. Så nu har vi fått lite julstämning här hemma i alla fall. Anna var å skaffa en gran till övervåningen så det hjälpte också till med julstämningen. Tidigare år har jag inte haft någon särskild julstämning runt jul då jag bott själv eller sedan jag flyttade ihop med Johannes men iår bara tack vara lite julmusik och pepparkakor och Annas gran så känns det faktiskt lite roligt med jul, sen är snart alla julklappar inslagna och jag har faktiskt kommit på ett eget rim till morfar och jag är väldigt stolt över!
 
Hur är julstämningen hos er och håller ni på med julrim i er familj? Skriv gärna och berätta i kommentarerna så får jag veta hur ni friar 🙂

Kommentera inlägget här :