Pokemon Monopol - Kanto Edition

Hello, there! Glad to meet you! Welcome to the world of Pokemon! 
Det här spelet tror jag att jag fick i julklapp för flera år sedan och nu har jag och syrran äntligen spelat det! Det var väldigt roligt att få dela min mani för pokemon med henne. Har försökt locka över henne med olika pokemonspel och det funkar. Så det här spelet kunde vi nu både njuta av. 
Det börjar såklar med att välja gubben du vill spela med, i Kanto Edition får du välja mellan Charmander, Bulbasaur, Eevee, Pikachu, Squirtle och Jigglypuff. 
 
Första omgången valde jag Bulbasaur och syrran Charmander, och andra valde jag Jigglypuff och hon Squirtle.
Monopolpengarna är designade med Pikachu på, såklart, för vad vore ett pokemonspel utan Pikachu?
Istället för gator köper (fångar) en pokemons. Tågstationerna är utbytta mot pokebollar, Pokeball, Great ball, Ultra ball och Master ball. Frågekorten (eller vad de heter i vanliga Monopol) är utbytta med Prof. Oak och Red (Prof. Oak ger dig bland annat din starter pokemon i spelet och Red är en Champion i spelen och anime serien).
Resten av spelet fungerar som ett vanligt Monopol. Du slår tärningen, går dina steg och ser vart du hamnar. Istället för hus och hotell köper du Poke Mart och Poke Center. Poke Marts är affärer som du kan handla allt från pokebollar till potions om dina pokemon är skadade och Poke Centers är deras version av sjukhus. Jag gillade verkligen den detaljen!
Ibland får du hjälp på traven.
 
Lapras är förövringt min absoluta favorit pokemon och har varit sedan Gen I! Har du någon favorit pokemon och finns det i såna fall någon backstory till det? Skriv gärna i kommentarerna och berätta vilken pokemon du gillar och varför 🙂. Min är som sagt Lapras och både i spelet och i animen kan en rida på dess skal över vattnet och åka iväg på äventyp på den, vilket jag ofta brukade drömma mig bort att jag gjorde. Den ser också så himla vänlig och godhjärtad ut, jag bara älskar den 😍😍😍!!!
Den första omgången vann jag och den andra vann syrran. Det var riktigt nostagliskt att spela eftersom alla pokemon i spelet var från Kanto området, alltså det område som var mitt första pokemonspel på Nintendo Gameboy Advance.
Monopol är nog ett av de roligare sällskapsspelen jag vet och att dessutom kombinera det med pokemon satte verkligen grädde på moset! Det här spelet lär jag plåga Johannes med lång tid framöver! 😁Jag menar titta bara på Bulbasaur bredvid alla poke mark, kan en säga nej till det?? 😍
 
Har du eller någon du känner spelat pokemon monopol förut i såna fall vad tyckte du/ni? Eller hade ni velat testa att spela det? Säg gärna vad ni tycker nere i kommentarerna! 😁
 
Vet ni något annat Pokemon-sällskapsspel? 😍
 
Ha det bra! 

Kommentarer :

#1: Renée

Jag har aldrig spelat det men det låter intressant när man läser det du skrivit.

skriven
#2: Renée

Jag har aldrig spelat det men det låter intressant när man läser det du skrivit.

skriven

Kommentera inlägget här :