Tatueringsuppdatering - 2 år senare

För lite över två år sedan gjorde jag min första tatuering och jag var så nervös! Ett inlägg om det hittar ni här. Tatueringen föreställer svansarna på de tre starter pokemonen från Gen I och även Pikachus svans, för vad vore pokemon utan Pikachu.
 
Såhär såg tatueringen ut när den var nygjord:
 
Så här ser den ut nu, 2 år senare:
 
Den största skillnaden tycker jag är den gula färgen som försvinner i vissa ljus, sen var den gröna en mörkare djupare nyans än den mer ljusgröna färgen jag har nu. Skulle jag göra om något nu skulle det vara att ta den orangea färgen och sätta den istället för den gula färgen på Pikachu svansen och ta brun istället för orange, men det är inget som egentligen stör mig.
 
Overall är jag fortfarande jättenöjd över att jag gjorde den och den är nu en del av mig. Det är något jag fick höra långt innan jag skaffade tatueringarna att den första kommer kännas nervöst och att en kan vara lite orolig över att den ska blir fel men när den väl sitter där och det ingen big deal och att resten av tatueringarna inte skulle kännas lika nervösa att göra. 
 
Jag håller med om det, jag ser det ungefär som ett ärr, den är en del av mig och det är inget jag kan göra något åt nu. Jag har två till tatueringar som jag gjort själv vid fotlederna föreställande Saturnus och en måne, eller den skulle föreställa en måne men det blev Pacman, sånt som händer. Jag vill göra fler tatueringar snart men vet inte vad, vart de ska sitta och om jag ska göra dem professionellt har jag dessutom inte råd.. Så vi får se när det blir fler! 
 
// Moa

Kommentera inlägget här :