Tack för att ni investerar i er egen framtid!

Tack för att ni investerar i er egen framtid!
 
De orden började professorn sin kursintro med. Jag satt och reflekterade över de orden under introkursen för masterprogrammet. Utbildning i den bredaste form är just det, en investering i sin egen framtid. Oavsett om det är en specifik utbildning på ett universitet, ett språk, ett instrument eller vilket annat skill som helst. En investering i sig själv.
Don't Miss Out on the Top Study Directions for 2018 - Oxbridge Academy Blog
Igår fick jag ett mail med information om kursstart till masterprogrammet jag sökt till. Grattis!, kanske du tänker. Det hade nog jag också tänkt om jag inte visste att min c-uppsats fortfarande inte är färdiggjord... Jag antog att det blivit något fel i systemet men what the hell, jag fick ju inbjudan så jag kan lika gärna gå, vad är det värsta som kan hända? Det kanske går att göra det parallellt, vem vet? Jag vet, nu i alla fall. 
 
Imorse gick jag iväg till campus, mötte upp en kompis som också skulle börja ett program där och visade henne till sitt klassrum och satt och surra med henne tills hennes lektion började. Vi började samtidigt så jag gick sedan till dit där min grupp skulle mötas. Vi fick informationen, det fina citatet ovan, träffade alla och fick en intressant föreläsning på eftermiddagen.
 
Under dagens lopp fick jag veta att det inte går att göra c-uppsatsen och första kurserna på masterprogrammet samtidigt, chocker... Så jag blev tyvärr inte antagen till årets program (vilket var väldigt väntat), men jag var välkommen tillbaka nästa år, och lika glad för det är jag! :D
 
Oavsett så var det en bra skolstart/terminstart även om den inte var för mig hahah! Så nu får jag verkligen använda den här hösten till att få till min datainsamling och naila den här uppsatsen!!
 
 
Börjar du någon rolig kurs eller utbildning i höst? Lämna gärna en kommentar och berätta vad du går och gärna också varför och om du vet vad du ska få göra. Är alltid lika nyfiken på vad andra kurser får lära sig och ofta lite avundsjuk vilka roliga program vissa går! 😁
 
Om du också hade skolstart idag, lycka till med studierna and stay in school! 

Kommentarer :

#1: Anonym

Oj oj oj vilken upplevelse! Du får inte glömma att ta pauser och att inte slita ut dej!

skriven

Kommentera inlägget här :