Goda nyheter för mig! - C-uppsats, flytt, skolstart

Som några av er som läser min blogg kanske redan vet så studerar jag på Mittuniveristetet i Östersund och jag har haft problem med att slutföra min C-uppsats. Jag har haft svårt att genomföra den datainsamling jag tänkt. Det i kombination med den rådande pandemin, en nalkande flytt och bara vardagsstress har gjort att jag mått dåligt och inte vetat varken hur jag ska fortsätta eller ens var jag ska börja, men igår fick jag klartecken från skolan att jag fick förlänga den ytligare en gång till december. Det känns väldigt bra att få mer tid på sig, då deadlinen var i början av september. Förutom förlängning av deadlinen ska jag även byta eller göra om datainsamlingsmetoden, så det förhoppningsvis blir lättare att få den data jag behöver. 
 
Vi har även fått förfrågan om att flytta till ett hus med en god vän, så vi slipper betala den hutlösa hyran vi nu betalar. Huset ligger i en by ca 40 min utanför Östersund, vilket kändes så otroligt långt till att börja med tills jag kom ihåg att min mamma bor en timme bort och det kör en ju på en timme, hehe. En blir ju extremt bekväm av att bo i centrala stan med 1-5 min ÖVERALLT! Jag är ursprungligen från landsbygden så jag är ju faktiskt van vid längre sträcker och brukar inte klaga på det, men livet utan bil sätter sina spår, haha. Så fort vi börjat flytta kommer jag uppdatera er mer om läget. 
 
Utöver det kommer min mamma till stan idag för att hjälpa min lillasyster att köpa en ny telefon då hennes (4 åriga) telefon la av här om dagen. Det ska bli roligt att träffa henne igen då det var ett tag sedan vi sågs. Min lillasyster har dessutom börjat gymnasiet här i stan! Så sjukt! Vi är så stolta över henne och än så länge verkar hon trivas😃
 
Ha en fantastik dag! 
//Moa
 

Kommentera inlägget här :