Shopping haul från Plantagen

I morse ringde en barndomsvän som var i krokarna och fråga om hon fick komma över. Vi åt frukost och mös på ihop. Efter det åkte vi iväg till Plantagen och började shoppa loss! Mitt mål med dagen var att köpa någon form av stor träd/busk-aktig planta och några fina växter att pynta lägenheten med.
Den stora plantan jag vetat ha blev en Guldpalm som jag tycker passade perfekt i vårt ovalformade fönster. Till Guldpalmen köpte jag även korgkrukan vilket jag är extremt nöjd över!
Till andra delen av fönstret köpte jag en Fredskalla och en annan lite växt som jag glömt namnet på.. Det var 4 för 100:- så jag köpte även 3 andra småväxter. Krukorna till både Fredskallan och lillväxten är också nya. Jag ställde även min garderobsblomma där på en pedistal jag fått av mormor.
Här är en närmare titt på dem. Någon som vet vad den lilla växten heter? 
De resterande 3 från 4 för 100:- dealen ställde jag som dekorationer på handfatet i badrummet.
Även dessa krukor är fynd från idag. 
Sist men inte minst köpte jag en murgröna till sovrummet. Den får stå med vår Lucky Cat på byrån.
 
Jag är supernöjd över dagens inköp! Växter och krukor är inte jättebilligt men det känns så värt eftersom det ger en helt annan atmosfär i lägenheten!
 
Taggar: Lägenhetsodling;

Kommentera inlägget här :