Segova!

Nu är vi hemma från Segova (eller ja var väll mer eller mindre en vecka sen men jag har gruvat mig på grund av bilderna FÖR JAG FÅR INTE ÖVER DEM PÅ DATORN! Så jag kör dem via facebookchattar and let's be real,
aint nobody got time for that...)
 
Men nu är det fixat och klart! Jag hade inget internet där så jag kunde inte ladda upp något så jag kör alla bilderna här nu.
 
Segovia var en otroligt fin stad, alla byggnader, alla hus, alla "gatskultar var som från vilda västen (i mina ögon). Jag bodde men familjen hos mammans bror och vi träffade hennes vänner och även familjen på en "påskmiddag" (tror jag) på slutet. De var väldigt gästvänliga och de fick mig att känna mig som hemma även när jag är i ett främmande land med ett främmande språk och nya människor.
 
Värdmamman tog med mig till en äng nedanför slottet och jag satt där och sola och pratade med henne medan barnen lekte.
 
Min snygga solbränna efter att ha suttit nedanför slottet en hel dag.
Inne i slottet.
Segoviaakvedukten.
Ett torg.
Från paraden
Fenulig pryl.
 
Vi gick även en vandringsled ner till en kvarn och gick längst vattnet, då hittade vi ankor.
Hunden som höll mig sällsklap när barnen lekte café hos värdmammans föräldrar.
Gatumusikant i Segovia.
 
Nu i helgen ska vi försöka gå på bio allihopa och se Skönheten och odjuret på spanska då så barnen kan följa med. Jag har sätt den en gång innan på engelska så jag kommer nog förstå handlingen fast den är dubbad till spanska ;)
 
Nästa måndag börjar jag på skolan där jag kommer läsa spanska några veckor framöver, så vi får se hur det går :D
 
 

Kommentera inlägget här :