Kaj!!

Idag hittade jag en ung kaja som ännu inte har lärt sig flyga! Å den var så söt! Jag döpte den till Kaj och tänkte att jag tar hand om den tills den lärt sig flyga. Så jag och moffa (som tyckte det här lät lika roligt som jag) drog iväg till stan och köpte mask och hämtade även upp Flisan hos henne. När vi kom tillbaka så ville inte Kaj äta av masken vi köpt utan skrek bara efter sin mamma (antog jag). Kaj kunde viseligen inte flyga men han kunde hoppa. Så han hoppade upp vid fönstret och ner på marken efter att varit inne på vår altan i några timmar. Det var synd eftersom jag alltid velat ha en Kaja ända sen jag såg Arn tempelriddaren första gången (x antal år sen alltså), det hade bara varit så himla cool, men ni vet vad de säger; Lätt gånget, lätt förgånget... Men fick lite kul bilder iaf!
Kaj var en väldigt nöjd fågel i mitt sällskap :3
 
 

Kommentera inlägget här :