Nästa äventyr i full gång!!

Jag har jobbat som en tok hur länge som helst nu! Där av bristen på bloggning, men jag har ett nytt äventyr i görningen!! Nämligen en språkresa till München!!! Så jag håller på att jobba ihop min chans att åka, vilket jag är mer än spänd över!! Fick dessa broschyrer för några veckor sen, samt faktura för vad allt skulle kosta.. Så då var det bara att jobba på! Men nu är halvvägs där! Och det känns super!!
Sen har jag skapat mig ett konto på tradera och detta blev mitt första inköp!
 
Kvällen jag fick den låg jag och läste högt för mig själv och skrattade gott åt mig själv och undrade hur sjutton detta skulle gå till väga.. Jag har aldrig kunnat ett ord tyska men alltid velat lära mig. Så då såg jag detta som en bra möjlighet! Why not! Man ska ju vara lite "wild and crazy" ibland :3 (okej farmor... vi fattar!) Så nu läser jag lite "resetyska" för att förbereda mig någe så allt inte kommer som en chock. Gå gärna in på den länkade länken för att se vad jag har gett mig in på.
 
Väl i München ska jag försöka blogga lite mer, då jag ska försöka göra så mycket som möjligt av min resa! Nu sitter jag bland annat och gör en to do list a la München :3 som jag ska länka eller liknande lite senare :3
And I need your help guys! Ge mig tips, dares eller annat som ni tycker jag borde testa. Inget är för stort eller för litet för att tipsa mig om att testa! Alla tips är välkomna!! :D
 

Kommentarer :

#1: Mia

1. Dricka tysk öl i en gammal pub
2. Köpa en dräkt och fira oktoberfest xD
3. Lära dig tyska pickup-lines och köra hårt ;) ;)

Svar: Fack ja!! De där lät värt att testa! ;D
Moa

skriven
#2: Mia

1. Dricka tysk öl i en gammal pub
2. Köpa en dräkt och fira oktoberfest xD
3. Lära dig tyska pickup-lines och köra hårt ;) ;)

skriven

Kommentera inlägget här :