Min Bucket List för 2016

Hej hej! Nu är Bucket listan klar, so let's do this!!!
Jag har en sjuhälsike till lista här, så det är fult förståeligt om ingen orkar läsa igenom den, men den kanske kan insperare till någon annans bucket list, och om ni tycker det fattas något eller vill att jag ska lägga till något så säg bara till! :D Några av det här sakerna har jag redan gjort men allting nollställs nu!
 
Jag ska göra en i pappersform också så man kan ha i väskan tills då man har lite tråkigt.
 
Resa:
Va en turist i din egen stad
Va en volontär någonstans för en dag eller mer
Besök 5 olika museum
Kasta en krona i en fontän/brunn i ett annat land
Spela biljard, dart och poker i en främmande stad
Åk på en musikfestival
Campa
Gå vilse i en främmande stad i ett främmande land
Kika på en match i en pub
Gå på bio i ett annat land
Ligg över på en bed and breakfast
Sov över på ett motell
 
Lära:
Lära mig ett party trick **
Lära mig laga en riktigt fancy måltid from scratch
Ta en schack klass och sen spela mot någon
Läs bibeln
Ta en konstklass och måla skissa en bild
Lära mig att säga Hej och presentera sig på X antal språk utantill
Lära mig grunderna i ett nytt språk
Fortsätta lära mig de språk jag redan kan (engelska, tyska, spanska)
Två olika sätt att göra en snygg (och party) sminkning
Lär en dans (linedance)
Ta en CPR klass / lär första hjälpen
Lär en sång på munspel
Skaffa en signaturdrink
Lära min att mixa minst 3 olika drinkar
Skaffa en VUXEN signatur (tills jag blir superkänd!)
Fortsätt min utbildning
Lär mig att knyta en slips på några olika sätt
Lär mig att spela någon låt på gitarr utantill
Lär mig självförsvar
Lär mig lägga 10 nya recept
 
Göra:
Bygg en snögubbe
Ha snöbollskrig
Åk och bowla
50 Random acts of kindness, var som helst, när som helst
Åk longboard/skateboard
Sjung karaoke in public/på en pub
Kör en segway
Gå på en Comedy club
Klättra upp för ett berg
Klättra i ett träd
Klättra på en klättervägg
Spela golf
Spela minigolf med en kär liten vän
Ta en BRA hopp bild
Åka i en limo
DONERA BLOD
Go zipline med någon
Åk en vattenrutschbana 
Åk en bergochdalbana
Åk fritt fall
Karva en pumpa
Plantera ett träd
Sov under stjärnorna
Kolla på en utomhusbio
Åk på bilbingo
Ha picknick i en park
Lyssna på musik jag inte brukar lyssna på (förslag)
Sluta men en dålig vana på 21 dagar
Rid en häst (eller annat djur)
Pull an All-Nighter
Spela truth or dare
Håll dörren öppen för en främling
Ta en lång promenad i sommarregnet
Gör en scrapbook men minnen och souvenirer
Sov utomhus
Ta en tupplur i en hammock
Besök a farmers market
Bojkotta något!
Flirta med någon
 
Köpa:
Skicka ett care package
Spendera en dag på ett spa
Få en riktig massage √
Vaxa något annat än mina ögonbryn
Gör en meni/peni
Gör något annorlunda med mitt hår/annan frisyr eller hårfärg
Testa 10 nya restauranger
Shoppa på en secend hand store
Ät något galet konstigt
Testa äta något nytt
Köp något från a farmers market
 
 

Kommentera inlägget här :