Hemkommen från fjälls

Hej folk, jag har haft en jättetrevlig week-end i Storlien med slalomåkning och mycket, mycket träningsvärk..

Torsdagen blev en tidigt uppgång följd av en evig väntan på tanten och hennes ungar, när de väl kom så fick Gustav åka i vår bil eftersom tantens är pytteliten och var fullproppad. Men de gick bra, förutom att vi tappa veck oss själva på vägen, men vi hitta till sist. Väl i fjällen var det att hyra skidor, pjäxor och hjälmar för alla utom Tilda och Gustav, för de hade egna. Pjäxor.. Pjäxor må vara det mest oskönaste som existerar.. Det går inte att va bekväm i dem (det går, men jag är alldeles för otränad och ovan för det).

Mitt första åk gick ju sådär.. Åkte som vanligt upp på toppen av backen och trodde jag skulle klara det från där.. eeh! Fel. Så jag fick duktigt nog kana ner från ca mitten av backen.. Bra Moa bra.. så det blev barnbacken för mig efter det, enda tills sista dagen då Gustav drog med mig på en sväng, som bestod av två backar, och jag klarade bägge utan att ramla, fara in i en klippvägg, åka ut i skogen, köra på någon eller dö. Så jag blev mycket nöjd. Sen drog vi med Tilda på en sista sväng också, det var väldigt kul, så det hoppas jag att vi hittar på igen, kanske inte hela Storlien, vara 30 mil hemifrån i en sluga i fyra dar grejen, men att åka skidor ilag igen.

Slutligen dårå, blev det pannkakor för hela slanten på ett värdhus / restaurang / whatever. Sen blev det hem mot Ås till mig där jag duscha och senare mötte upp Joss, Bod och Amanda på Torsda. Ett hellyckat på sportlovet!

 

Där är hela gänget (utom mamma), trött och utsvultna men ack så nöjda efter helgen!

Kommentera inlägget här :