Jag fick en bibel!!!

Min frälsning
Jag och min vän Elina hade varit och ätit frukost på stan och surrat på om det mesta. Strax efter 12 hade vi då vandrat till centralstationen där hon skulle åka till jobbet. Så vi skildes åt och jag stoppa ner mobilen i backfickan och började gå därifrån. När jag vänder mig om tar en karl i kanske 60 års åldern tag i min arm och säger med en skånsbrytning; Du ska inte ha den så där, då kan någon ta den för dig. Och jag, som den lite lätt skygga norrläningen jag är, (note: ficktjuvar är inte ett ord i mitt ordföråd) vänder mig om och undrar om jag ska springa, gråta, slå ner honom eller bara go with the flow och låtsas som jag vet vad han talar om. Och som den cooling jag är, valde jag det sista. Så jag ursäktar mig lite smooth med att jag inte är här ifrån och helt enkelt inte visste bättre, vilket i oförsig inte är en lögn.
Efter detta så småpratar vi lite om väder och vind. Och när jag desperat försäker dra mig där ifrån stoppar han in handen i innerfickan och säger; Innan du går, kanske du vill ha den här? Tänker han skjuta mig nu? Nope, då tar karl fram en bibel UR JACKFICKAN!!, och ger den till mig. Välsingnar mig med lyckoönskningar från Gud och sen lämnar han mig, lite lätt jättechockad och med en bibel i handen, mitt bland alla springande stressade stockholmare, den fina fina dagen den 16 juni 2015. Livet är bra roligt att leva ibland!
 
 

Kommentera inlägget här :